Asiņains - 2015-05-06 23:27:47

W tym temacie przedstawię optymalne ułożenie budowli grając Wysokimi Elfami z mojej perspektywy. Zacznę od tego, że jako takiego stałego ułożenia w bazie nie ma.

W takim razie jak się rozbudowywać ?
Wszystko zależy od mapy na jakiej zaczynamy rozgrywkę. Przy starcie należy jak najszybciej :
- Spojrzeć na ułożenie wież startowych
- Spojrzeć na położenie kopalń startowych ( czy są blisko, czy są blisko siebie, w jakim kierunku są położone )
- Spojrzeć gdzie jest nasze miejsce startowe na mapie

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wiele również zależy od ras, naszego stylu gry jak i przeciwnika. No dobrze, poniżej Screenshot mojego początkowego ułożenia budowli grając przeciwko dwóm Władcom Zarazy.
http://i58.tinypic.com/xojcj8.png

Dlaczego akurat tak ? Już wyjaśniam. Najważniejszą rzeczą jest wybudowanie głównej twierdzy w bezpiecznym miejscu. W tym przypadku między dwoma wieżami znajdującymi się bliżej rogu mapy. Kolejnym krokiem było przemyślenie, czy warto stawić jedno Złote Drzewo, czy więcej. Jako że Władcy Zarazy robią dosyć uciążliwe swarmy już od początkowej fazy gry, zbudowałem dwa.

Moja taktyka polega na swarmie Smoczych rycerzy ( solidny pancerz, atakują nawet istoty latające i są bardzo mobilni ) i na kontroli mapy feniksami. Złote drzewo znajdujące się na lewo służy do tworzenia tejże kawalerii, zaś po prawej ( koło monolitu ) do tworzenia łuczników i strażników lodu do obrony.

Na wyjątek zasługuje również zaznaczona na screenie kula leczenia. Jako że moją linią obrony jest wysunięta wieża, tam właśnie stawiam ten budynek i staram się wynaleźć umiejętność leczenia z budowli jak najszybciej.

Pozostałe budynki stawiam bardzo blisko głównej bazy, by swarm przeciwnika nie dostał się jedną grupą, lecz równocześnie by nie blokowały przepływu moich jednostek.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Na tym screenie widać już końcowy efekt budowania.
http://i57.tinypic.com/mma1ab.png

Mury są bardzo, powtarzam : BARDZO przydatne w późniejszej fazie gry. Lecz w przypadku swarmów ich nie zamykam ... Dlaczego ? Poruszanie się po takiej bazie większym stworom lub większej ilości mniejszych nie jest zbyt łatwe. W czasie przepychania się i ustawiania w kolejkę, wieże oraz łucznicy zdążą zdjąć większość z nich, albo przynajmniej osłabić na tyle, by padły zaraz po dojściu do ważniejszych budowli.

Co można jeszcze dodać. Pierwsze główne gniazdo buduję z tyłu, również w obrębie zasięgu wieży, bardzo często staram się tulić je ze sobą. Gniazdo jest cały czas w użyciu i jest bardzo często punktem ataku przeciwnika. Patrząc na ułożenie budynków i linii obrony ... Cóż można rzec : powodzenia !


I jeszcze mały bonus, który znacznie pomaga w zdobywaniu kontroli na mapie :
http://i57.tinypic.com/9bfxwm.png

Czyli budowanie Gniazda w samym rogu mapy, czyli zawsze poza wzrokiem przeciwnika. Ponadto budowanie baz wypadowych ( w przypadku Wysokich Elfów jest to mniej opłacalne, lecz przy zdobyciu przewagi warto w ową bazę zainwestować ). Tak jak na screenie, dodatkowa baza w celu tworzenia duszków. Jedno Złote Drzewo do produkcji mniejszej obrony, 1-2 wieże i mury ograniczające ruch przeciwnikowi.


Pisałem to po dłużej przerwie, dlatego jest wiele niedociągnięć i poradnik może sprawiać trudności ze zrozumieniem. Dlatego też śmiało pisać swoje opinię i ewentualnie pytania. Z przyjemnością chciałbym usprawnić ten poradnik jak i wyjaśnić wszelkie wątpliwości. Jest jeszcze kilka innych ras dla których byłbym w stanie zrobić poradnik, jednak specjalizuję się w Wysokich Elfach. Mój bohater jest Pure Zabójcą ( Zręczność  + Szansa na zabójstwo ) - bohater eksperymentalny.

UbytovĂĄnĂ­ 2 Mai Ciechocinek masaże