Kto, waszym zdaniem, zaczyna z najlepszą sytuacją,a kto z najgorszą? Moim zdanie najgorzej mają się orki (ludzie tuż obok blokuja im drogę podbojów). Najlepiej... myślę, że Demony(choć odizolowanie w takim stopniu może przynieść więcej szkód) oraz Mroczne elfy(mała wysepka, z której można już z początku napaść wiele ras - wysokich elfów, mrocznych krasnali, istoty lasu).
EDIT: Scalone zostały 3 tematy o tym samym .
Offline
Rozmowa o mapie kampanii WB2
Więc mając screen shot (link dostępny podczas edycji źródło) porozmawiajmy o tym kto ma najlepiej kto najgorzej na start i w zdobyciu całej Etherii.
Według mnie są trzy miejsca ciężkie do rozwoju, z powodu bliskości stolicy rasy.
-To Leśne Istoty i Mroczne krasnoludy,
- Elfy (burzliwy trójkąt, każda rasa ma bardzo blisko do innej),
- i oczywiście Orki i Ludzie.
Offline
Fajny patent z mapą Etherii. Ale podobny temat już jest:
"Kto ma najlepszą i najgorszą sytuację strategiczną?"
Do tematu:
Najbardziej odizolowane są chyba Minosy, najbliżej mają Trupy, ale aby do nich dojść, trzeba parę bitew. Dzięki temu mają dość łatwo.
Ludzie co prawda mają blisko Orki (które i tak nie przeszkadzają, bo są wręcz na krawędzi mapy), ale za to mają też spory kawał zachodniej części wschodniego kontynentu (... no wiecie ) i czystą drogę na południe, a Orki mogą prowadzić swoją ekspansję na północ, w stronę Minosów. Więc w kategorii ciężkości stawiam na Elficki Trójkąt oraz Mroczne Krasnoludy-Istoty Lasu.
Ostatnio edytowany przez Nerevan (2008-11-29 17:02:41)
Offline
Według mnie, najlepszą pozycję mają wszystkie elfy Bardziej mroczne, bo mają m.krasnali i istoty lasów blisko. Najgorszą pozycję mają orkowie, ludzie blokują dostęp, a jest dosyć ciężko podbić ich zamek
Offline
Najlepszą sytuację jednak mają demony. Czemu? Ponieważ posiadają dostęp do najbogatszych prowincji Etherii: najpierw wjazd na wyspy usprawniające smoki: +50 koron. Potem do Krasnali i Barbarzyńców: po +25 koron. Następnie wjeżdżamy w największy port Etherii: +60 koron i 3 korony dochodu. Następnie na wyspy handlarzy niewolników (koło siedziby Leśnych) - +20 koron. Potem na wyspę mrocznych - znowu +20 za prowincję. Krótko mówiąc - z głodu na pewno nie umrzemy, grając tą rasą.
Offline
No tak, najwięcej złota na samym początku. Rasa też niczego sobie. Oni poprostu suną przez Etherię. Nie zważając jakie rasy na drodze pokonują. Bo nie stanowią żadnej przeszkody.
Ale demony potrzebują dużych ilości surowców oraz są trochę wolni, choć szybsi od krasnalodów zwykłych.
Najgorzej to mają wszystkie rasy elfów, istoty lasu, minotaury (strasznie okrojona rasa w WB2).
Offline
Ludzie mają całkiem wygodnie, kilka przydatnych bonusów, ale najpierw trzeba zniszczyć Orki. Dlaczego? No bo mogą nas nachodzić z tyłu. Do tego możemy dostać się Ludźmi do Salentii. I już kasy wpadło do kieszeni.
Offline
Cohen napisał:
No tak, najwięcej złota na samym początku. Rasa też niczego sobie. Oni poprostu suną przez Etherię. Nie zważając jakie rasy na drodze pokonują. Bo nie stanowią żadnej przeszkody.
Ale demony potrzebują dużych ilości surowców oraz są trochę wolni, choć szybsi od krasnalodów zwykłych.
Najgorzej to mają wszystkie rasy elfów, istoty lasu, minotaury (strasznie okrojona rasa w WB2).
Zgadzam się, Demony po prostu gromią wszystkich, wbijają się jak klin w Etherię, oddzielając wschód od zachodu (przynajmniej ja tak gram). A jak wiadomo, przybrzeżne prowincje są najbogatsze.
Cenę łatwo zmienić - wystarczy wpakować trochę kasy w Handel i nie ma żadnych problemów z kasą.
Oj, na pewno nie są powolni - prawie wszyscy tam latają, i to szybko: Diabliki, Sukuby, Demony. Ponadto Kawaleria także nie jest wolna - jedno badanie i Zmory są naprawdę szybkie. Jedyna wolna jednostka w tej rasie to Salamandra, choć nie jest tak źle, oraz Przyzywacz. Nie ma nawet porównania do Krasnoludów .
Minotaury są strasznie odizolowane. To może źle skutkować, bowiem stolice wrogów trzeba przejmować, póki są słabe. Istoty Lasu nie mają aż tak źle, ale sama rasa jest tak beznadziejna, że nawet jakby miała pozycję demonów, niczego by się nią nie zrobiło. A Elfy - zależy, które: Leśne mają bardzo dobre umiejscowienie - blisko wysp handlarzy niewolników (+20 koron), portu Etherii (+60), ziem ,,pokojowego klanu elfów" (+20). Poza tym łatwy dostęp do siedziby ludzi. Mroczne mają się nienajlepiej, zaś Wysokie - przerąbane (nieumarli zlecą na nich).
Offline
Ja Nieumarłymi zawsze lecę na Wysokie Elfy To chyba wystarczy do potwierdzenia twojej tezy.
Doliczyłbym, że w izolacji są trochę Barbarzyńcy, ale mają blisko do bogatego brzegu. Mimo wszystko, trzeba pamiętać o Demonach pod bokiem.
Offline
Elo!
Wiem (a przynajmniej tak mi się wydaje), że orkowie i ludzie mają tragiczną pozycję zamku w Etherii. Mi się wydaje, że jak by się grało orkami to z łatwością można otoczyć ludzi (i zyskać dobre premię ). Tak samo jest z ludźmi. Co wy o tym sądzicie??
Offline
Masz rację, ale nie do końca. Jak już grałem trzeci raz w kampanię, to orkowie przejęli wszystkie zamki wokół siebie (ludzi też).
Offline
WG MNIE NAJLEPSZĄ POZYCJĘ MAJĄ BARBARZYŃCY !! SPÓJRZCIE NA MAPĘ, PODBIJĄ 2 ZIEMIE OBOK ZAMKU I ZAMEK OGRODZONY !! CO DO NAJGORSZEJ - ELFICKI TRÓJKĄT !
Offline
To prawda, elficki trójkąt jest idealny dla spragnionych mocnych wrażeń. Tutaj jest full contact, choć Istoty Lasu vs Mroczne Krasnoludy i Ludzie vs Orki są też ciekawymi miejscówkami.
Offline
POWIE MI KTOŚ DO CZEGO SŁUŻĄ KORONY ?? BO W "WBC 3" MOŻNA W POSZCZEGÓLNYCH MIASTACH COŚ KUPIĆ A W "WBC 2" ???
Offline