Strażnicy Etherii | Warlords Battlecry Forum

Strażnicy Etherii | Warlords Battlecry Forum


#1 2013-07-28 21:44:24

 LordSauron

http://i61.tinypic.com/302wfpl.jpg

633410
Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-08-22
Posty: 1032
Punktów :   
Ulubiona rasa: Nieumarli, Mr.krasnoludy
Najmniej lubiana rasa: Istoty lasu/Barbarzyńcy
Jednostka: Rycerz Zagłady/Piek. świder
Tytan: Lord Zagłady Grond
Profesja: Czarodziej

Knights (Rycerze) i Empire (Imperium) - nacje Ludzi

W tej części Ludzie zostali podzieleni na dwie nacje, każda trochę inna w obsłudze. Pozwolę sobie przekopiowac to co napisałem w innym temacie.

By otworzyć się na powiew świeżości i nowości, wybrałem rasę Rycerzy (Knight). Po pierwszych kilku misjach mogę powiedzieć, że gra się nimi świetnie. Mają jednak ogromne zapotrzebowanie na złoto, więc na gwałt szukam i zapycham chłopami kopalnie złota, rozwijam handel. Mają trudny start, ale rozgrzewają się kiedy dostają kawalerię. Wszystko się tam kręci wokół kawalerii, buduję mnóstwo stajni by produkować kilka jednostek jednocześnie. Giermkowie jako łucznicy i wsparcie są ok. Swordsman kosztują tylko żelazo, którego na starcie jest pełno, więc szybko produkuję mnóstwo mięsa armatniego. Generałem jest inkwizytor, świetnie pasuje do tej rasy, tylko dziwne że nie jest konny. ;P W katedrze można też rekrutować archonów. Jest parę ciekawych ulepszeń, full plate armor to +20 do pancerza, tych gości naprawdę ciężko ruszyć.

W toku kampanii zagrałem jeszcze rasą Empire. Architektura części budynków (pałac, koszary) pochodzi prosto z WBCII. Widać jednak wpływ kultury orientu. Empire korzysta z usług najemników (kawalerii Ludzi) ale też może nająć obce wojska. Granary odpowiada za 2 poziomy handlu i aż 4 poziomy rozszerzania populacji, by móc rekrutować więcej jednostek. Podstawowe jednostki to pikinier (z WBCII), łucznik i halabardnik (wcześniej neutralny). Empire może rekrutować słonie bojowe, prawdziwi twardziele. Generałem jest mag w 3 odmianach, jak u Ludzi w WBCII.

-------------

Cóż, Ludzie jak to Ludzie, na starcie są słabi i podatni na lanie, szczególnie od wrogich lataczy. Potem jednak nabierają rozpędu. Klas bohatera do wyboru jest naprawdę mnóstwo i z tego co jak dotąd widziałem, bohater Merchant byłby świetnym materiałem na bohatera Imperium bo tam wszystko kręci się wokół złota, a ze zwiększoną produkcją Imperium wręcz rzyga najemnikami. Na kawalerię sami mają pikinierów i halabardników, mają prostych łuczników i podstawową broń oblężniczą. Są jeszcze słonie bojowe, których nie można lekceważyć ale też trzeba strzec jak oczka w głowie. Bohaterem nie musi być koniecznie Merchant, stary dobry woj też by się tu nadał, albo jakiś mag uzdrowiciel.

Osobiście preferuję Knights. Ich kawaleria zmiata wszystko na co wpadnie, a ma też bardzo fajne ulepszenia. Każdy Knight Lord daje +2 morale, a grając bohaterem Paladynem, mamy dużą charyzmę. Błogosławieństwa i leczenia naprawdę się tu przydają, jednocześnie Paladyn jest w stanie sam bronić się w czasie bitwy. Bardziej jest wojem bo Knights nie mają ulepszeń regeneracji many a on sam nie ma tego w skillach. Charyzma ma swe plusy, bo dobrze wspiera swe wojsko, lepsza ekonomia bo niższe ceny a lepsze wydobycie a do tego bardzo szeroki zasięg przejmowania kopalni, robi to też całkiem szybko, świetny do "harrasu". Niestety nie grałem wiele Ludźmi w dwójce, ale przy najbliższej okazji zamierzam to nadrobić by mieć lepszy obraz na to co się zmieniło - moi Nieumarli oprócz zmian w wyglądzie budynków aż tak się chyba nie zmienili, ale grać Nekromantą i nie móc rzucać żadnych czarów? (patrz temat: "jakiś bug?") To mi nie ułatwia nieżycia.


Proszę pisać na PW lub na forum, na GG bywam nieregularnie.

http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Dance with the devil and sleep with the dead!

Offline

 

#2 2014-01-06 01:02:36

 Gandalf Biały

http://i47.tinypic.com/nx5kpu.jpg

Skąd: Śródziemie
Zarejestrowany: 2013-12-22
Posty: 39
Punktów :   
Ulubiona rasa: Ludzie/Rycerze
Najmniej lubiana rasa: Imperium/Orkowie/Barbarzyńcy
Jednostka: Rycerz Senior
Tytan: Sirian
Profesja: Paladyn

Re: Knights (Rycerze) i Empire (Imperium) - nacje Ludzi

Jak ja nienawidzę Imperium. Nie wiem czemu, po prostu jakoś tak. W starciu Słoni z Rycerzami - najsłabszą kawalerią - imperialiści padają na parę uderzeń. Takie krytyki i przeszywające ciosy lecą, że słonie nie postoją za długo. Ale wygląd mają fajny zarówno jedni jak i drudzy. Co do gospodarki to Imperium szału nie robi, to samo Rycerze. Jeśli chodzi o grafikę to tutaj Rycerze biją na głowę Imperium. Te budynki w stylu starożytnego Rzymu są z*******e. I generał ! Sam inkwizytor potrafi rozbroić wszystkich trzech magów na raz w kilka sekund. Zdecydowanie wolę Rycerzy.

Ostatnio edytowany przez Gandalf Biały (2014-01-06 01:04:18)


"Czarodziej nigdy się nie spóźnia, nie jest też zbyt wcześnie, przybywa wtedy kiedy ma na to ochotę."

Offline

 

#3 2014-01-06 18:20:37

 LordSauron

http://i61.tinypic.com/302wfpl.jpg

633410
Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-08-22
Posty: 1032
Punktów :   
Ulubiona rasa: Nieumarli, Mr.krasnoludy
Najmniej lubiana rasa: Istoty lasu/Barbarzyńcy
Jednostka: Rycerz Zagłady/Piek. świder
Tytan: Lord Zagłady Grond
Profesja: Czarodziej

Re: Knights (Rycerze) i Empire (Imperium) - nacje Ludzi

Pograwszy trochę, mogę już wystawić bardziej konkretną opinię.

Rycerze mają słaby start, Swordsman to jednostki dosyć słabe, są pomyślane jako mięso armatnie. Zadają obrażenia sieczne co pozwala im nieco lepiej odpierać rush szkieletami niż za czasów Ludzi w WBII. Kosztują żelazo, do rozbudowy siedziby (Castle) potrzebują dużo złota co oznacza że jedno z drugim nie koliduje. Dobrym bohaterem jest tu jakiś wojownik, czyli Paladyn który pomoże Rycerzom przetrwać wczesną grę. Sage (czyli mędrzec jak przypuszczam) pomógłby w zdobywaniu ogromnych ilość XP, przez rozwój kolejnych stadiów Crusade. Nasze jednostki szybko staną się elitarne.

Squire czyli Giermkowie powracają do WBIII. W porównaniu do ras Elfów, są co najwyżej ok. Niemniej zapewniają podstawową ochronę przed atakami z powietrza. Nie budujemy ich jednak zbyt dużo, gdyż kosztują złoto. Po ulepszeniach, przyzwoici i lepiej atakują budynki (bo ogniste strzały).

Targ pozwala na wymianę surowców i 3 ulepszenia dochodu, bardzo ważne.

Najważniejsze są stajnie. Podstawowa kawaleria czyli Knights jest całkiem silna, ulepszenia w Foundry można opracować dość szybko, a po Full Plate Armor trzeba sporego wysiłku by położyć taką jednostkę. Trzon naszej armii. Knight Champion (czyli ci czarni rycerze), budują się już dłużej ale są o wiele lepsi. Rycerz Senior czyli złoty rycerz, buduje się wieki ale jego wejście na pole bitwy zwiastuje kłopoty. Premia do morale za każdego seniora na polu bitwy.

Shrine of the Sword umożliwia wynalezienie wielu pożytecznych ulepszeń, takich jak broń oblężnicza, odporności, dodatkowe XP na starcie, +2 do prędkości. Produkuje latające miecze. Te mieczyki są silne i skuteczne, dobre na lataczy. Tak, lataczy. Giermkowie idą do lamusa, chyba że wykupiliśmy im ulepszenia wtedy mieszamy. Warto zrobić ctrl+d Miecznikom (czyli Swordsmanom) by ich zabić a następnie wskrzesić jako mieczyki, da się to zrobić po ulepszeniu.

W Gniazdach produkujemy orły, pegazy i smoki. Pegazy to silne jednostki latające, więc jeśli zainwestujemy w gniazda to warto, problemy przeciwko lataczom znikną.

Katedra odblokowuje dodatkowe ulepszenia dla przyspieszenia przejmowania, rażenie złych istot, 2x obrażenia dla Rycerzy, 3x obrażenia przeciwko Nieumarłym. Możemy wezwać Siriana, produkować Archony i generałów, czyli Inkwizytorów. Z daleka w tych białych szatach przypominają trochę białych magów, ale to nic. Walczą w zwarciu, wzywają mieczyki i mają kwestie z Monty Pythona o hiszpańskiej inkwizycji.

Rycerze kontrują rasy korzystające głównie z ataków fizycznych, ale są wrażliwi na ataki magiczne czy oparte na żywiołach.

Imperium też może być silną rasą, ale produkcja Pikinierów (kosztujących żelazo) koliduje z rozbudową Pałacu. Co to oznacza? Wybieramy czy chcemy się zabezpieczyć armią pikinierów czy rozwijać swój Pałac by szybko dostać magów ale w międzyczasie mogą nas łatwo ubić. Łucznicy bardzo przypominają Giermków. Halabardnicy są bardzo solidni i kontrują kawalerię. Najemnicy powołują się natychmiast, dobre jednostki ale to nie kawaleria Rycerzy. Powoływanie losowych jednostek innych ras uważam za trochę dziwne. Słonie to potęga ale budują się strasznie długo. Magowie biali, czerwoni i czarni są naprawdę przydatni, ale są delikatni. Rzeczywiście powinno być tak, że biali powinni być od 3 poziomu, czerwoni od 4, czarni od 5. Dopiero czarni mogliby przejmować budynki co by nie zaburzyło balansu (3 poziom a już mają generałów byłoby za dobrze), ale też trochę pomogło Imperium ruszyć.


Proszę pisać na PW lub na forum, na GG bywam nieregularnie.

http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Dance with the devil and sleep with the dead!

Offline

 

#4 2014-01-08 16:03:09

 Valghern

http://i49.tinypic.com/34dljes.jpg

Skąd: z opuszczonych sal Khaz-Barak
Zarejestrowany: 2013-08-21
Posty: 14
Punktów :   
Ulubiona rasa: Mroczne elfy
Najmniej lubiana rasa: Władcy Zarazy
Jednostka: Mroczny Jeździec
Tytan: Grond

Re: Knights (Rycerze) i Empire (Imperium) - nacje Ludzi

Całą kampanię przechodziłem Rycerzami i zgadzam się, że na początku są kiepscy, ale potem jak dla mnie najlepsza rasa. Często robiłem tylko ataki na przemian kawalerią i Tańczącymi Mieczami - zależnie od jakich żywiołów zadawały obrażenia jednostki przeciwnika. Miecze są też nieraz przydatne w obronie, bo bardzo szybko się produkują. Często miałem je niemal za darmo(i natychmiastowo!), z trupów przeciwnika albo Szermierzy(bo tak w wersji PL nazywaja się Swordsmans).


Zapraszam na Warlords Battlecry Wiki - http://pl.warlords.wikia.com.

Offline

 

#5 2014-01-08 18:36:42

 LordSauron

http://i61.tinypic.com/302wfpl.jpg

633410
Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-08-22
Posty: 1032
Punktów :   
Ulubiona rasa: Nieumarli, Mr.krasnoludy
Najmniej lubiana rasa: Istoty lasu/Barbarzyńcy
Jednostka: Rycerz Zagłady/Piek. świder
Tytan: Lord Zagłady Grond
Profesja: Czarodziej

Re: Knights (Rycerze) i Empire (Imperium) - nacje Ludzi

Mam wersję ang, więc będę zmyślał nazwy w nadziei że zostanę zrozumiany.


Proszę pisać na PW lub na forum, na GG bywam nieregularnie.

http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Dance with the devil and sleep with the dead!

Offline

 

Nasi Sojusznicy


Tajemnice Antagarichu | Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6,7 Forum
e-Gildia Graczy

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
pojemniki mapa hotele ciechocinek