#1 2014-02-13 22:23:00

 LordSauron

http://i61.tinypic.com/302wfpl.jpg

633410
Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-08-22
Posty: 1032
Punktów :   
Ulubiona rasa: Nieumarli, Mr.krasnoludy
Najmniej lubiana rasa: Istoty lasu/Barbarzyńcy
Jednostka: Rycerz Zagłady/Piek. świder
Tytan: Lord Zagłady Grond
Profesja: Czarodziej

Różnice i podobieństwa pomiędzy jedynką a kolejnymi częściami

Trochę już pograłem i jestem w stanie powiedzieć trochę więcej na ten temat.

Grafika, jako że to część I jest najsłabsza ale nie jest zła, trzyma się całkiem dobrze. Mamy rysunki bohaterów, przerywniki filmowe przedstawiające fabułę itd. Grafika jest w mniejszej rozdzielczości, kopalnie po raz kolejny wyglądają inaczej ale wiele jednostek z jedynki pojawi się w kolejnych częściach podobnie jak część budynków. Rasy są do siebie podobne przez mniejszą ilość budynków, pod tym względem II i III wprowadzą o wiele większą różnorodność np. Minotaury w I mają Goblinów Szamanów, ale potem dostaną własnych Szamanów Minotaurów.

Więcej wkrótce.


Proszę pisać na PW lub na forum, na GG bywam nieregularnie.

http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Dance with the devil and sleep with the dead!

Offline

 

#2 2014-04-13 11:50:34

 LordSauron

http://i61.tinypic.com/302wfpl.jpg

633410
Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-08-22
Posty: 1032
Punktów :   
Ulubiona rasa: Nieumarli, Mr.krasnoludy
Najmniej lubiana rasa: Istoty lasu/Barbarzyńcy
Jednostka: Rycerz Zagłady/Piek. świder
Tytan: Lord Zagłady Grond
Profesja: Czarodziej

Re: Różnice i podobieństwa pomiędzy jedynką a kolejnymi częściami

Widać tutaj większe nastawienie na element fabularny, przynajmniej w warstwie kampanii, bo normalne potyczki czy multiplayer też są możliwe. Fabuła jest całkiem przyzwoita, przy świetnej muzyce daje to dobrą immersję w klimacie fantasy i epickości.

Rasy są podzielone na Cywilizowane (Ludzie, Krasnoludy, Nieumarli), Prymitywne (Barbarzyńcy, Orkowie) i Magiczne (Elfy wszelkiej maści). Część budynków dla poszczególnych cywilizacji jest wspólna, chcecie różnorodności i większego nastawienia na walkę turniejową to WBC2 i WBC3 są lepsze pod tym względem.

Magia funkcjonuje tak jak w kolejnych częściach.

Rozwój bohatera w kampanii jest taki, że mamy bohatera Człowieka. Jest to najbardziej elastyczny bohater co oznacza że możemy nim pójść w absolutnie dowolnym kierunku. Wojownik czy Mag, może Łotrzyk czy Uzdrowiciel, proszę bardzo.

Nowinką która nie powtarza się w kolejnych częściach jest obecność statków i stoczni co oznacza bitwy morskie. Element ten przypomina mi Age of Empires II, które też w tym czasie powstawało. Jest kilka rodzajów statków, lekkie czy większe statki, elfickie galeony potrafią atakować magicznie, gdy inny typ atakuje ogniem. Są promy służące do przewozu wojska, ma znaczenie rozmiar jednostki. Duże jednostki zajmą więcej miejsca na statku, szczegół że zwykle są większe od samego promu no ale grunt że wypełnienie jest bardziej realistyczne.

Mapa świata w kampanii bardziej przypomina wyspę Yrm, tę na środku mapy Etherii w WBC2 i 3. Stolica Mrocznych Elfów jest północno-zachodnim kącie mapy. W południowo-wschodnim kącie znajdziemy stolicę Rycerzy Guardii. Po całej wyspie krzątają się plemiona Orków i Minotaurów, można trafić na Nieumarłych. W trakcie przygód poznamy też m.in Leśne Elfy czy Barbarzyńców. Większą część Etherii poznamy w drugiej części, a w trzeciej dojdzie północna część kontynentu zamieszkanego przez rasę Ssrathi.

Niektóre mapy nie pojawiają się w kolejnych częściach, ale np. mapa stolicy Mrocznych Elfów pojawia się w kolejnych częściach i muszę przyznać że znajomość tej mapy z kolejnych części sprawiła że misję przeszedłem bez większych komplikacji.


Proszę pisać na PW lub na forum, na GG bywam nieregularnie.

http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Dance with the devil and sleep with the dead!

Offline

 

#3 2014-04-19 22:06:19

 LordSauron

http://i61.tinypic.com/302wfpl.jpg

633410
Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-08-22
Posty: 1032
Punktów :   
Ulubiona rasa: Nieumarli, Mr.krasnoludy
Najmniej lubiana rasa: Istoty lasu/Barbarzyńcy
Jednostka: Rycerz Zagłady/Piek. świder
Tytan: Lord Zagłady Grond
Profesja: Czarodziej

Re: Różnice i podobieństwa pomiędzy jedynką a kolejnymi częściami

Jeśli chodzi o trudność kampanii to różnie bywa, jedne misje przechodzą się same, ale nad innymi trzeba się naprawdę napocić i wykazać micro godnym Warcrafta czy innych pro gier, po prostu dużo się dzieje. Trzeba pilnować by ważne jednostki i bohater przeżyli, bo inaczej misja przegrana i trzeba będzie wczytać grę. Kampanie są ok, tylko brak głębszej interakcji bohatera i innych postaci więc historia nie jest aż tak rozbudowana jakbym tego chciał. Może dlatego fabuła w dwójce zaliczyła kopa w a trójce też mało taka skomplikowana.


Proszę pisać na PW lub na forum, na GG bywam nieregularnie.

http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Dance with the devil and sleep with the dead!

Offline

 

#4 2014-10-02 12:39:36

Mad Hatter

http://i46.tinypic.com/2q8znlj.jpg

Zarejestrowany: 2014-09-27
Posty: 55
Punktów :   
Ulubiona rasa: Zombie i hobgobliny(steampunk)
Najmniej lubiana rasa: Elfy
Jednostka: Necro
Tytan: Konstrukt
Profesja: Reanimator

Re: Różnice i podobieństwa pomiędzy jedynką a kolejnymi częściami

Też grałem jedynkę z powodu obecności statków oraz pewnej jednostki która jest machiną oblężniczą ogrów w Warlords IV, potem jak się zorientowałem to stara wersja generała Orków, wielki blado-skóry gigant walczący na dystans obrzucając kamieniami wrogów.

W kampanii co mi się nie podobało to to że kiedy nasi gadali między sobą to zegar tykał, w sensie wróg działał kiedy my musieliśmy wysłuchać co maja nam do powiedzenia.

Rozwój postaci w 1 jest łatwiejszy bo inwestowanie inteligencję u wojownika nie powoduje wzrostu o kilku punktów jak to ma miejsce w 2 tylko o 1 pkt, czyli wybrałem sobie nekromantę ale jak uzupełniłem księgę zaklęć zacząłem ostro inwestować w siłę i pod koniec był bardziej wojownikiem niż magiem.

Offline

 

#5 2014-10-02 16:08:03

 LordSauron

http://i61.tinypic.com/302wfpl.jpg

633410
Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-08-22
Posty: 1032
Punktów :   
Ulubiona rasa: Nieumarli, Mr.krasnoludy
Najmniej lubiana rasa: Istoty lasu/Barbarzyńcy
Jednostka: Rycerz Zagłady/Piek. świder
Tytan: Lord Zagłady Grond
Profesja: Czarodziej

Re: Różnice i podobieństwa pomiędzy jedynką a kolejnymi częściami

Obecność bitew morskich była całkiem ciekawa, trochę w stylu Age of Empires, nie przeszkadzały mi. Trochę lepiej zrealizowane w kolejnych częściach mogły być urozmaiceniem i być może okazją by wprowadzić jakąś rasę wodną, czy związaną z wodą.


Proszę pisać na PW lub na forum, na GG bywam nieregularnie.

http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Dance with the devil and sleep with the dead!

Offline

 

Nasi Sojusznicy


Tajemnice Antagarichu | Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6,7 Forum
e-Gildia Graczy

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wb2.pun.pl