Strażnicy Etherii | Warlords Battlecry Forum

Strażnicy Etherii | Warlords Battlecry Forum


#1 2011-02-10 22:09:53

 Savo

http://i50.tinypic.com/kyu5k.jpg

1030572
Skąd: z nienacka.
Zarejestrowany: 2010-12-14
Posty: 285
Punktów :   
Ulubiona rasa: Barbarzyńcy
Jednostka: Driada
Tytan: Burza
Profesja: Druid/Wojownik

Barbarzyńcy

Jest to artykuł o Barbarzyńcach. Znajdą  się w nim przydatne informacje dotyczące bohatera, taktyki, wydatków itp. Jednym słowem wszystko. Tak więc zaczynamy.


Bohater

Zaczniemy od Bohatera. Wyboru avatara, tudzież obrazka nie muszę chyba tłumaczyć. Ważniejsze jest - jaki ma to być tryb. Mamy 4 do wyboru:

-Normalny - tryb ten radzę osobom początkującym, zarówno tym co grają pierwszy raz w WB II, jak i tam którzy grają pierwszy raz Barbarzyńcami. Standarowy exp, nawet gdy zginiemy.
-Cynowy - bonus +25% expa za bitwę. Minus? gdy zginiemy, nie dostajemy w ogóle expa. Dla troche doświadczonych graczy.
-Brązowy - bonus +50% expa za bitwę. Minus - gdy zginiesz, wracasz do początku levela. (tzn gdy mamy przykładowo 24 poziom, tracimy całego zgromadzonego expa na tym levelu.) Dla mocno doświadczonych graczy.
Żelazny - bonus +100% expa za bitwę. Minus - gdy giniemy, tracimy bohatera na zawsze. Dla hardcorowców samobójców.

Profesja

Teraz druga ważna rzecz. Mianowicie profesja naszej postaci. Tutaj wiele zależy od naszego sposobu gry. Ogólnie mamy 2 profesje:

Wojownik

Kapłan

Wojownik - jak sama nazwa wskazuje - nie potrafi używać magii (za wyjątkiem Zwiadowcy, ale o tym za chwilę). Dzieli się na 3 specjalności. Wojownik, Barbarzyńca oraz Zwiadowca
Kapłan - ta profesja potrafi używać magii. Dzieli się na 2 specjalności. Druid oraz Szaman

Teraz rozpiszę każdą ze specjalności.

Wojownik
Przy wyborze tej specjalności dostajemy dodatkowo +1 do zręczności (szybciej biegamy, mamy lepszą obronę itp) Jest to postać bardzo wytrzymała (oczywiście po uprzednim wyexpieniu jej) i szybka.

Barbarzyńca
Przy wyborze tej specjalności dostajemy dodatkowo +1 do siły (zadajemy większe obrażenia, mamy więcej życia itp.) Ta postać dobrze sprawdza się na sieczkę (oczywiście po uprzednim wyexpieniu jej).

Zwiadowca
Przy wyborze tej specjalności dostajemy dodatkowo +1 do inteligencji, a także możemy używać zakleć natury( tj Przyzwanie Duszka). Znow ta postać jest bardzo szybka (oczywiście po uprzednim wyexpieniu jej).

Druid
Ta specjalność daje na dostęp do zaklęć Natury. Dodatkowo przy wyborze dostajemy +1 do inteligencji (więcej many, szybsza regeneracja jej itp)

Szaman
Ta specjalność daje nam dostęp do zaklęć Chaosu. Przy wyborze dostajemy +2 do inteligencji, jednak odejmuje nam rownież -1 siły.

Którą wybierzecie? To już zależy od was.

Teraz przechodzimy do części dot. rozgrywki.

Wydatki

Jak wiadomo, w WB II mamy 4 surowce: złoto, ruda, kamień oraz kryształy. Czego najbardziej potrzebujemy? To zależy. Złoto potrzeba przede wszystkim na badania usprawnień jednostek . Do tego dochodzi jeszcze produkcja owych jednostek, jak i budowa samych budynków. Tak więc jest to bardzo potrzebny surowiec. Ruda podobnie jak w przypadku złota, jest tak samo potrzebna (podobne zapotrzebowanie). Kamień potrzebny nam jest przede wszystkim do budowy budynków. Nie tak potrzebny jak złoto i ruda. Kryształ potrzebny jest nam najmniej. Jedynie do badań, oraz niektórych jednostek z gniazda.
Warto jak najszybciej zbadać Handel - przydatna rzecz, dzieki której możemy zamieniać jeden surowiec w inny, w stosunku 2 : 1 , np 1000 kryształów na 500 złota. Dodatkowo wysoki poziom handlu bohatera zmniejsza koszta jednostek oraz budynków.

Reasmując, tabela przydatności surowców:
1 miejsce - Złoto oraz Ruda
2 miejsce* - Kamień
3 miejsce* - Kryształy

* w pózniejszym etapie gry te dwa surowce mogą zamienić się miejscami, z powodu zapotrzebowania kryształu na jednostki latające.

Budynki
No to teraz trochę o budynkach.

Forteca
Tak więc w fortecy, oprócz rozdubowy (5 poziomów), mamy dostępnych kilka badań oraz 1 jednostkę. Oto one: 

Niewolnik - Podstawowy budowniczy. Można wysłać go do kopalni, dzięki czemu zwiększa się wydobycie.

Łowy - badanie dodające barbarzyńcom +2 do zasięgu oraz możliwość zadawania obrażeń jednostkom odpornym na ataki przebicia (wszelkiej maści szkielety).

Śledzenie - badanie dodające barbarzyńcom +3 do szybkości.

Włócznia Ank - bardzo przydatne badanie, dodające barbarzyńcom +10 do obrażeń. Warto jak najszybciej je zbadać.

Król Barbarzyńców - również bardzo przydatne badanie, dodające +10 do obrażeń dla Grabieżców.

Obóz
W obozie szkolimy podstawowe jednostki. Do tego mamy 2 badania.

Jednostki

Barbarzyńca - bardzo niedoceniana jednostka, po ulepszeniu w większej grupie potrafi być naprawdę zabójcza. Dodatkowym plusem jest to, że ich włocznie przebijają się na wylot, atakując kilku przeciwników. Dość szybko się produkują.

Pies Wojny - jednostka typowo zwiadowcza, brak możliwości ataku jednostek latających. Na początku mocna, z czasem traci znaczenie. Wymagania - Forteca poziom 2.

Jeździec - kawaleria, dość słaba w porównianiu z kawalerią innych ras. Plus - szybkość produkcjii. Wymagania - Wybieg.

Minotaur - jednostka bliskiego kontaktu. Podobna do Psów Wojny - typowo zwiadowcza. Wymagania - Forteca poziom 3.

Grabieżca - Generał, najsilniejszy. Plusy - duże obrażenia, szybkość oraz krótki czas produkcjii. Minus - brak możliwości ataku jednostek latających. Wymagania - Forteca poziom 5.

Badania

W obozie dostępne są 2 badania

Trening - +10 pkt doświadczenia dla każdej nowej jednostki.

Gladiatorzy - +2 do walki dla każdej jednostki piechoty.

Wieża obserwacyjna
Wieża w której jest 1 badanie. Dodatkowo może ona strzelać do jednostek latających.

Sokole oko I-III - Zwiększenie pola widzenia o 4.

Wybieg
Budynek w którym ulepszamy Jeźdźców oraz Pegazy. Dostępne 4 badania.

Mistrz Koni --> Władca Koni - Zwiększenie szybkości o 5.

Stawanie Dęba --> Tratowanie - Zwiększenie współczynnika walki o 5.

Młyn
W młynie zwiększamy dochó poprzez badania.

Dochód I-III - premia +4 do dochodu każdej kopalni. Bardzo przydatne.

Handel - Możliwość wymiany surowców w stosunku 2:1. Również bardzo przydatne.

Gniazdo
Budynek, w którym szkolimy jednostki latające. Gniazdo można rozbudować, podobnie jak fortecę. Są trzy poziomy, a na każdym dostajemy nową jednostkę.

Orzeł Podstawowa jednostka latająca, mogąca rownież budować. W poźniejszych okresach gry nadająca się jedynie do budowy, zwiadu. Wymagania - Gniazdo poziom 1.

Pegaz - Zaawansowana jednostka latająca. Dość silna wraz z badaniami. Przydatna na latających przeciwników. Wymagania - Gniazdo poziom 2.

Smok - Bardzo potężna jednostka. Jej plusy to siła oraz atakowanie kilku przeciwnkiów naraz. Minusem jest długość szkolenia. Wymagania - Gniazdo poziom 3.

Ołtarz Burzy
Bardzo ważny budynek, w którym jest dostępnych sporo badań oraz 1 jednostka.

Przywołanie Mana I-III - Trzykrotne zwiększenie regeneracji mana. Bardzo przydatne dla magów.

Magiczne Tatuaże - Premia +1 do każdej zbroi. Przydatne dla każdego.

Żądza Krwi - Zmniejszenie czasu produkcjii wszystkich jednostek o 25%.

Berserker - Umożliwia jednostkom piechoty wpaść w szał. premia +6 do walki oraz +4 do szybkości.

Burza - Jedyna jednostka w tym budynku. Jest to tytan Burza. Bardzo potężna, latająca jednostka strzelająca piorunami. Minus - długość produkcjii. Uwaga! Tytan jest tylko 1 na bitwę, tzn jeżeli zginie, nie można wyprodukować następnego. Przy śmierci wybucha. Wymagania - Forteca poziom 5.

Chata Herszta
W tym budynku zwiększamy poprzez badania limit naszej armii.

Horda I-IX - Zwiększenie limitu armii o 50.

Wieża
Budynek obronny, można ulepszyć poprzez dodanie ludzi do garnizonu. (max 4)

Taktyka
Tutaj w skrócie napiszę co trzeba zrobić aby nie zginąć.

Gdy wybudujemy Fortecę, najlepiej jest wyprodukować i wysłać niewolników do kopalni złota i rudy. Następnie, robimy badania z obozu, i zaczynamy produkować barbarzyńców. Oczywiście w między czasie rozbudowujemy Fortece na następne poziomy, przy okazji robiąc wszystkie badania. Nastepnie budujemy ołtarz burzy i w zależności od naszej profesjii robimy odpowiednie badania. Gdy mamy sporo barbarzyńców, wysyłamy ich do wież, które w miarę możliwości budujemy. Warto też puścić też coś na zwiad - może to być Orzeł lub jednostka naziemna. Barbarzyńcy są naszym wojskiem do obrony. Gdy mamy poziom 5 Fortecy, zaczynamy produkować Grabieżców. Warto zbudować przynajmniej 5 obozów. Zapewni nam to praktycznie ciągłą produkcję. Gdy mamy odpowiednią ilość generałów, można iść coś pozabijać. Dla bezpieczeństwa wraz z Grabieżcami należy wysłać jednostki latające bądź Barbarzyńców. Zapweni nam to ochronę głównych sił ataku. Oczywiście wraz z 5 poziomem Fortecy, staramy się zebrać surowce na tytana, i w miare naszych surowców kilka smoków. Potem zebrać wszystko w kupe i iść palić grabić i gwałcić*

*traktować to ostatnie jako żart


Tak oto doszliśmy do końca tego poradnika. Był on w całości tworzony przeze mnie, oparty na własnych doświadczeniach. Jeżeli masz jakieś pytania, uwagi - pisz na PW. Za ewentualne błędy ort. przepraszam :]


                                     

                                                                                                                           By Savo

Ostatnio edytowany przez Savo (2011-02-10 22:12:34)


http://img100.imageshack.us/img100/3792/polandfirsttofight.gif
"To nasze, spalmy to i tak"

"Ci, którzy potrafią postępować niekonwencjonalnie, są nieskończeni niczym niebo i ziemia, niewyczerpani niczym wielkie rzeki. Gdy nadchodzi ich koniec, zaczynają się znowu, jak dni i miesiące. Umierają i rodzą się na nowo, niczym cztery pory roku."

Offline

 

Nasi Sojusznicy


Tajemnice Antagarichu | Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6,7 Forum
e-Gildia Graczy

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://nerko.pl/ https://www.huzaro.pl/ Ciechocinek restauracje komornik kraków studiomelpignano