Dyskusje nt. najbardziej wszechstronnej rasy. Co o niej sądzicie? Moim zdaniem jest bardzo dobra, głównie dzięki swojej niesamowitej kawalerii (na dłuższą metę chyba najlepszej w Etherii!). Minusy to pikinierzy (choć w sumie to nie ma chyba rasy, w której jednostka pierwszego poziomu mogłaby posłużyć do czegoś innego, niż mięso armatnie) oraz giermkowie (totalny niewypał). Dzięki magom posiadamy dodatkową siłę (biali leczą, więc należy ich mieć zawsze, nawet w późniejszej fazie rozgrywki, a czerwoni i czarni dają nieźle popalić). Ich tytan, Sarion, jest nienajgorszy, ale raczej powolny. Cena - ze złotem główny problem, ale potem inne surowce także mają znaczenie.
Offline
Ludzie są drogą rasą. I wyprodukowanie armii trochę zajmuję. Pierwsza faza polega zazwyczaj na dobrej defensywie, bronienie bazy pikinierami i najemnikami (ew. kilka giermków jako pomoc dla wież w zwalczaniu celów powietrznych). Należy zebrać satysfakcjonującą liczbę rycerzy i magów- przed ich zalewem strasznie ciężko się obronić, a są to jednostki bardzo mocne.
Więc plusy- silna armia, wszechstronność herosa.
Minusy- Droga armia (na początku ciężko wyrobić ze złotem) i długa produkcja jednostek.
Takie jest moje zdanie, a Ludzie są wraz z Minotaurami moją ulubioną rasą.
Offline
Ja zawsze na początku mam spory kłopot, bo wróg mnie najeżdża, a ciężko z jednostkami. Mimo wszystko jeśli wytrzymamy początek, to potem seniorzy i magowie dadzą czadu
Offline
Jak dla mnie średnia rasa. Potęgę osiąga zdecydowanie za późno, bo w tym czasie, gdy Ludzie wystawią sobie dopiero Najemników (mam być szczery - shit jakich mało), a w tym czasie może zalać ich grupa Dragon Knightów (Wysokie Elfy, które de facto mają najlepszą kawalerię w grze, jeśli chodzi o czas postawienia/cenę/jakość/ilość). Giermków lepiej nie komentować - chyba lepiej byłoby mieć Barbarzyńców z niższego poziomu. Pikinier ujdzie, ale na Szkielety jest bezużyteczny, także Iceguardy (znowu Wysokie Elfy) pozostawiają go bardzo daleko w tyle. Sami Rycerze może są silni, ale są też potwornie drodzy i długo się produkują, w czasie gdy Nieumarli na drodze przemiany mają silniejszych w walce, choć wolniejszych, Rycerzy Zagłady. Magowie może i są dobrzy, ale jednak - Blackguard (Mroczne Elfy), czy Moonguard (W. Elfy) są lepszymi generałami. Ocena? 7.5/10
Offline
gdy Ludzie wystawią sobie dopiero Najemników (mam być szczery - shit jakich mało), a w tym czasie może zalać ich grupa Dragon Knightów
No nie wiem. Smoczych masz na 3 poziomie. Natomiast najemników na 2, więc co szybciej? Do tego u Elfów należy przeprowadzić jeszcze badania nad runą, a u Ludzi tylko wznieść Stajnie. Najemnicy produkują się szybko, są stosunkowo tani. I nie są tacy słabi jak na 2 poziom, to są nawet mocni. Bronię nimi bazę przed wyprodukowaniem armii Rycerzy i zawsze spisują się świetnie.
Sami Rycerze może są silni, ale są też potwornie drodzy
Ludzie mają badania nad zwiększeniem szybkości przybywania zasobów, co doprowadza to tego, że problemy finansowe mijają bardzo szybko (praktycznie tylko początek mapy i stawianie pierwszych budynków). Ponadto każdy heros u Ludzi może wykupić zdolność zmniejszającą koszt Rycerzy o POŁOWĘ (w efekcie są tańsi nawet od najemników, tyle, że potrzebują i złota, i metalu).
długo się produkują
Ja stawiam 2-3 Stajnie. Czasami więcej. I zanim się obejrzę mam cały oddział Knightów. A jak dojdą Seniorzy to w ogóle wróg zazwyczaj ma przerąbane.
Offline
Nerevan napisał:
No nie wiem. Smoczych masz na 3 poziomie. Natomiast najemników na 2, więc co szybciej? Do tego u Elfów należy przeprowadzić jeszcze badania nad runą, a u Ludzi tylko wznieść Stajnie. Najemnicy produkują się szybko, są stosunkowo tani. I nie są tacy słabi jak na 2 poziom, to są nawet mocni. Bronię nimi bazę przed wyprodukowaniem armii Rycerzy i zawsze spisują się świetnie.
Co za różnica, skoro mam wrażenie, że jeden DK da sobie radę z dwoma najemnikami? Ludzie nie mają żadnej kontry na DK w odpowiednim czasie, a nad Rycerzami DK zawsze będą mieli przewagę liczebną i to dość sporą. Ponadto są uniwersalni i nie muszą taszczyć za sobą łuczników, więc nic ich nie spowalnia. A Rycerze? Bez ochrony przed atakami z powietrza nie mają szans, a magowie spowalniają ruch całej armii.
Nerevan napisał:
Ja stawiam 2-3 Stajnie. Czasami więcej.
Co bardzo podnosi koszta.
Offline
Co bardzo podnosi koszta.
JAKIE KOSZTA? Gdy mam w zapasie 2000 sztuk złota to co to za wydatek?
3 poziom kopalni złota+8 robotników+3 poziom ulepszenia wydobycia+ew. dodatkowe kopalnie= mam zasobów tyle, że nie wiem co z nimi zrobić! Jedyny problem to dotrwać do targowiska i wbijać te ulepszenia. Z kolei od zdolności od hera mamy na nie zniżki 25%!
Więc w grze Ludźmi po prostu na początku należy dobrze rozłożyć gospodarkę, a potem mamy tyle surowców, że stworzenie silnej armii to łatwizna.
Co za różnica, skoro mam wrażenie, że jeden DK da sobie radę z dwoma najemnikami?
Może i. Chociaż nie byłbym taki DO KOŃCA pewien.
Najemnik:
Walka: 9 Pż: 120 Obr: 20 Szybkość: 17 Pancerz:2/2/2/2/2
Smoczy Rycerz:
Walka: 14 Pż: 120 Obr: 30 Szybkość: 15 Pancerz: 3/3/3/6/3
Warto dołożyć, że Najemnik ma +10 obr. z Płatnerstwa oraz każdy rodzaj pancerza zwiększony o 2 ze zbrojmistrza (owych zmian nie zapisałem).
Ostatnio edytowany przez Nerevan (2008-11-14 17:27:06)
Offline
Silnej armii, która jednak porusza się dość wolno. A na magów nie ma obniżki cen, zaś sami magowie odstają od Sorcererów i niektórych innych generałów. Gdzie jest podobnie? U Nieumarłych, tyle że tam czas nie gra roli, a Rycerze Zagłady są lepszymi żołnierzami (choć ogólnie droższymi), którzy atakują także powietrze. Armia Ludzi z Rycerzami i magami porusza się i tak niewiele szybciej od Rycerzy Zagłady.
Offline
A co mnie obchodzi szybkość poruszania? Gdy potrzebuje szybkiej interwencji, ruszę jednostkami szybkimi, które postarają się zaradzić sytuacji. Bardziej mi interesuje szybkość ataku (a stat szybkości odpowiada i za poruszanie się i za szybkość ataku), a nie spowalniają go magowie.
Koragg edit: Posty, które były poniżej tego przeniosłem do TEGO tematu, aby nie offtopować w tym temacie.
Mathias: A ja przeniosłem do Kosza dwie wypowiedzi Salamandera. Mam nadzieję, Sala, że rozumiesz, o co chodzi. Poniżej wklejam post Nerevana.
EDIT:
Bez szybkości naprawdę zajdziesz daleko
Bez szybkości ataku- racja (Ehhh, te nieszczęśne kranale...). Ale szybkość poruszania? Magowie nie spowalniają aż tak bardzo, a o to tu głównie chodzi... W razie czego olewam magów i pędzę interweniować Rycerzami (a nuż się uda).
Offline
No to czas żeby ekspert się wypowiedział <lol2>
Pikinierzy są jednostką głównie obronną ze względu na swój typ obrażeń i dodatkowy dmg przeciw kawalerii (DK strzeżcie się ). Giermek to chyba najsłabszy łucznik... Najemnicy są średnią kawalerią ale przynajmniej lepszą niż Dark Riderzy. Ten środkowy jeździeć (chyba Knightem się zwie) jest całkiem niezła ale trochę długo się produkują jednak ładując w nich ulepszenia są jedną z lepszych (do DK nie dorasta do pięt oczywiście ale na pewno deklasuje Woodridery a o DR już nie wspominając). Z Championami jest podobnie z tym że produkują niesamowicie długo. White Mage jest bardzo przydatny ze względu na leczenie, RM jest świetnym ofensywnym magiem. Trochę niepotrzebny zdaje się BM jednak gdy na horyzoncie pojawiają się wrodzy czarodzieje ich wartość wzrasta. Sirian jest bardzo dobrym tytanem świetnie niszczącym budynki. W sumie oceniam tą rasę na 8/10
Offline
Jedna z najbardziej wszechstronnych ras oraz najbardziej wszechstronny bohater (może być kim chce). Pikinier dobry na kawalerię (potrójne obrażenia), ale na dłuższą metę jako mięso armatnie. Giermkowie (aż szkoda słów) są najgorszymi łucznikami w tej rasie (jednak w miarę ulepszeń mogą być nawet dobre). Mają dobra kawalerię:
-Najemnik (w miarę tani oraz szybki ale na dłuższą metę się nie sprawdza),
-Rycerz (dobra kawaleria, średnio się produkuje przyzwoity atak),
-Rycerz senior (skąd ni zowąd najsilniejsza kawaleria w całej grze, dużo ataku, szybkość tez niczego sobie, ogólnie jednostka na plus),
Niektórzy skarżą się na długą produkcję rycerzy i rycerzy seniorów, ale wykupują odpowiednie badania i dają punkty umiejętności dla bohatera (2 razy tańsza produkcja kawalerii)) są głównymi rzeczami podczas grania tą rasą. Posiada trzech (!) generałów, magów który każdy specjalizuje się w innej dziedzinie (leczą, podpalają, zamrażają), jednak istnieją lepsi generałowie od tych magów.
Jednostka bardzo dobra, daje popalić pod koniec rozbudowy bazy, tylko trzeba przeżyć początek. Rasa na plus.
Offline
Ludzie są mało skuteczni na Wysokie Elfy. Pikinierzy raczej nie mają polotu do strażników lodu, giermkowie są słabsi od łuczników dalekosiężnych. Najemnicy są tani i szkolą się w przyzwoitym tempie, ale są gorsi od smoczych rycerzy, na których można uderzyć pikinierami. Magowie są różnorodni na każdą okazję. Bohatera warto rozwijać jako Paladyna, który będzie dawał premie oddziałom oraz brać talenty na szybszą budowę kawalerii (co już wymienił przedmówca). Bez tego lepsi rycerze mogą się produkować trochę wolno.
Wniosek: rasa pod koniec potężna, początki trudne, dobrze poprowadzony bohater daje ogromne możliwości tej rasie.
Offline
Czemu słabi na wysokie elfy? Katapulta czarny mag x1 czerwony x2 i po elfach przy odpowiednim użyciu jednostek bo to charakteryzuje większość jednostek u elfów. Podatność na ogień, jedynie smoczy rycerzy ma odporność ale on pada w głazach katapult, tu wszystko zależy od gracza.
Ogólnie uważam ludzi za potężnych ze względu na swój uniwersalizm.
Offline
Zbanowany
Nie ma to jak zrobic burdel ludzmi, to wg mnie najlepsza rasa ale z poczatku moze byc trudno zrobic porzadnego bohatera i strategie do tej rasy, ja i tak zawsze zrobie jakiegos dobrego bohatera Szczegolnie dobrze wyszedl mi moj czlowiek zwiadowca ktory na solo mogl wziasc kilka tytanow na raz majac lvl ok 35.
Offline