Strażnicy Etherii | Warlords Battlecry Forum

Strażnicy Etherii | Warlords Battlecry Forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

#1 2010-11-30 20:40:01

wiktor93

http://i49.tinypic.com/34dljes.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-05
Posty: 10
Punktów :   

Raport o błędach przy dużej ilości jednostek

Gram z 3 kolegami bez atakowania przez 10 minut, nazbiera się już trochę jednostek i gdy chcę atakować wszystko się wiesza i wyskakuje raport o błędach. Przy mniejszej ilości jednostek tego problemu nie ma. Dlaczego?

Offline

 

#2 2010-12-04 13:42:19

 Koziorec

http://i48.tinypic.com/2z9i8wo.jpg

4505588
Zarejestrowany: 2010-01-08
Posty: 108
Punktów :   
Ulubiona rasa: Orkowie i Demony
Najmniej lubiana rasa: Żadna
Jednostka: Ork
Tytan: Żelaznokory
Profesja: Wojownik
WWW

Re: Raport o błędach przy dużej ilości jednostek

Gra tylu elementów nie obejmuje. Proste. Gdy dochodzimy do zaczarowanej liczby ~1000 gra, chyba aby uniknąć problemów - wiesza się


Najpierw to my kształtujemy nasze przyzwyczajenia, później to przyzwyczajenia kształtują nas...
http://images44.fotosik.pl/18/f629d22ca048fcb7.jpg
Zapraszam do kliknięcia, i zapoznania się z moim PBF-em
http://img508.imageshack.us/img508/2531/sygnanatopke.gif

Offline

 

#3 2011-01-27 20:53:21

 PijanySmok

Zbanowany

Zarejestrowany: 2010-10-27
Posty: 1005
Punktów :   -5 

Re: Raport o błędach przy dużej ilości jednostek

Albo masz zamalo RAM'u gdzie kazda jednostka bierze jakas czesc pamieci komputera zeby mogla istniec, a gdy jej nie ma - wylatujesz z gry
Oczywiscie jednostki zapisuja sie w zmiennych, albo moga tez zapisywac sie w klasach gdzie kazda klasa ma kilka zmiennych wiec troche pamieci taka jednostka bedzie brac. A ze gra jest stara to co sie dziwic ze wtedy takich technik programowania uzywali:P

Wiec jesli masz 1k jednostek z czego 1 jednostka ma powiedzmy 15 zmiennych...

Offline

 

#4 2011-01-27 21:09:37

 Savo

http://i50.tinypic.com/kyu5k.jpg

1030572
Skąd: z nienacka.
Zarejestrowany: 2010-12-14
Posty: 285
Punktów :   
Ulubiona rasa: Barbarzyńcy
Jednostka: Driada
Tytan: Burza
Profesja: Druid/Wojownik

Re: Raport o błędach przy dużej ilości jednostek

Tak jak napisał Koziorec - gra nie obsługuje tyle jednostek.  Czyli grajcie normalnie, atakując się odrazu. Proste.


http://img100.imageshack.us/img100/3792/polandfirsttofight.gif
"To nasze, spalmy to i tak"

"Ci, którzy potrafią postępować niekonwencjonalnie, są nieskończeni niczym niebo i ziemia, niewyczerpani niczym wielkie rzeki. Gdy nadchodzi ich koniec, zaczynają się znowu, jak dni i miesiące. Umierają i rodzą się na nowo, niczym cztery pory roku."

Offline

 

#5 2011-01-27 21:26:44

 PijanySmok

Zbanowany

Zarejestrowany: 2010-10-27
Posty: 1005
Punktów :   -5 

Re: Raport o błędach przy dużej ilości jednostek

Savo, nigdzie nie ma napisane ze na przyklad ta gra moze miec najwiecej XXX tego i tamtego. Gry sa tak zbudowane ze "same sie programuja dodajac nowe jednostki i je zapisujac w wolnej pamieci komputera". Chyba ze jakis pijany skrypter pisal gre to wtedy moze byc zle ulozony algorytm i wyjdzie taki syf

Offline

 

#6 2011-04-11 16:27:44

 Malin

http://i47.tinypic.com/30csuqg.jpg

Zarejestrowany: 2011-03-08
Posty: 349
Punktów :   

Re: Raport o błędach przy dużej ilości jednostek

Może ten post trąca nieco archeologią, ale i ja coś od siebie dorzucę;) Otóż nie jest zupełnie tak jak Pijany napisał.
Po pierwsze, za grami idą naprawdę grube pieniążki i nie ma tam miejsca na taką fuszerkę.
Po drugie, za implementację kontenera obiektów odpowiada programista, a nie skrypter.
No i po trzecie
   a) Pamięć procesora to rejestry, a nie RAM
   b) Zbyt mała ilość RAMu jedynie zamuliła by grę, po to są pliki wymiany(tudzież partycje)
   c) Każdy model przechowywania obiektów niesie ze sobą pewne ograniczenia, w najprostszym wypadku, czyli macierzy dynamicznej ogranicza nas chociażby maksymalna wartość jaką może osiągnąć indeks.

Offline

 

#7 2011-04-11 17:47:25

 LordSauron

http://i61.tinypic.com/302wfpl.jpg

633410
Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-08-22
Posty: 1032
Punktów :   
Ulubiona rasa: Nieumarli, Mr.krasnoludy
Najmniej lubiana rasa: Istoty lasu/Barbarzyńcy
Jednostka: Rycerz Zagłady/Piek. świder
Tytan: Lord Zagłady Grond
Profesja: Czarodziej

Re: Raport o błędach przy dużej ilości jednostek

Dzięki za naświetlenie całej sprawy. Choć może i idą grube pieniążki, ale jednak fuszerka ciągle się zdarza. Gry oparte na filmach mogą być sztandarowym przykładem gdzie twórcy idą na łatwiznę licząc, że logo czy licencja skuszą filmowych fanów do zagrania. Skrypter to raczej za sztuczną inteligencję odpowiada. Hmm, ode mnie to chyba wszystko.


Proszę pisać na PW lub na forum, na GG bywam nieregularnie.

http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Dance with the devil and sleep with the dead!

Offline

 

#8 2011-04-11 21:54:22

 Malin

http://i47.tinypic.com/30csuqg.jpg

Zarejestrowany: 2011-03-08
Posty: 349
Punktów :   

Re: Raport o błędach przy dużej ilości jednostek

Gry na podstawie filmów to specyficzny temat z co najmniej kilku powodów. Po pierwsze takie gry muszą zazwyczaj powstać w ekspresowym tempie, aby zdążyć na ewentualną falę popularności filmu, realizowane są przez na prędce wybrane studio praktycznie z doskoku, są nie przemyślane, a fabuła filmu rzadko nadaje się do gry i w większości przypadków należy je traktować jako gadget filmowy. Są oczywiście chlubne wyjątki w gamedevowej sztuce ot chociaż by chronicles of riddic (swoją drogą gra była w mojej ocenie wielokrotnie lepsza od filmu). Gra naprawdę wybitna nawet nie jako "eGranizacja", ale nawet jako gra wogóle. W odpowiedzi na jej niesłabnącą popularność doczekała się zresztą upgrade'u graficznego (nowe shaderki i bumpmaping są cool) i dzięki temu nawet dziś wygląda świetnie. A co do roli skryptera to hm...jest to temat na oddzielny wątek;) i przepraszam za mały oftop:P

Offline

 

Nasi Sojusznicy


Tajemnice Antagarichu | Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6,7 Forum
e-Gildia Graczy

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
mapa fotowoltaiki Lekarz medycyny pracy przez internet