Gram z 3 kolegami bez atakowania przez 10 minut, nazbiera się już trochę jednostek i gdy chcę atakować wszystko się wiesza i wyskakuje raport o błędach. Przy mniejszej ilości jednostek tego problemu nie ma. Dlaczego?
Offline
Gra tylu elementów nie obejmuje. Proste. Gdy dochodzimy do zaczarowanej liczby ~1000 gra, chyba aby uniknąć problemów - wiesza się
Offline
Zbanowany
Albo masz zamalo RAM'u gdzie kazda jednostka bierze jakas czesc pamieci komputera zeby mogla istniec, a gdy jej nie ma - wylatujesz z gry
Oczywiscie jednostki zapisuja sie w zmiennych, albo moga tez zapisywac sie w klasach gdzie kazda klasa ma kilka zmiennych wiec troche pamieci taka jednostka bedzie brac. A ze gra jest stara to co sie dziwic ze wtedy takich technik programowania uzywali:P
Wiec jesli masz 1k jednostek z czego 1 jednostka ma powiedzmy 15 zmiennych...
Offline
Tak jak napisał Koziorec - gra nie obsługuje tyle jednostek. Czyli grajcie normalnie, atakując się odrazu. Proste.
Offline
Zbanowany
Savo, nigdzie nie ma napisane ze na przyklad ta gra moze miec najwiecej XXX tego i tamtego. Gry sa tak zbudowane ze "same sie programuja dodajac nowe jednostki i je zapisujac w wolnej pamieci komputera". Chyba ze jakis pijany skrypter pisal gre to wtedy moze byc zle ulozony algorytm i wyjdzie taki syf
Offline
Może ten post trąca nieco archeologią, ale i ja coś od siebie dorzucę;) Otóż nie jest zupełnie tak jak Pijany napisał.
Po pierwsze, za grami idą naprawdę grube pieniążki i nie ma tam miejsca na taką fuszerkę.
Po drugie, za implementację kontenera obiektów odpowiada programista, a nie skrypter.
No i po trzecie
a) Pamięć procesora to rejestry, a nie RAM
b) Zbyt mała ilość RAMu jedynie zamuliła by grę, po to są pliki wymiany(tudzież partycje)
c) Każdy model przechowywania obiektów niesie ze sobą pewne ograniczenia, w najprostszym wypadku, czyli macierzy dynamicznej ogranicza nas chociażby maksymalna wartość jaką może osiągnąć indeks.
Offline
Dzięki za naświetlenie całej sprawy. Choć może i idą grube pieniążki, ale jednak fuszerka ciągle się zdarza. Gry oparte na filmach mogą być sztandarowym przykładem gdzie twórcy idą na łatwiznę licząc, że logo czy licencja skuszą filmowych fanów do zagrania. Skrypter to raczej za sztuczną inteligencję odpowiada. Hmm, ode mnie to chyba wszystko.
Offline
Gry na podstawie filmów to specyficzny temat z co najmniej kilku powodów. Po pierwsze takie gry muszą zazwyczaj powstać w ekspresowym tempie, aby zdążyć na ewentualną falę popularności filmu, realizowane są przez na prędce wybrane studio praktycznie z doskoku, są nie przemyślane, a fabuła filmu rzadko nadaje się do gry i w większości przypadków należy je traktować jako gadget filmowy. Są oczywiście chlubne wyjątki w gamedevowej sztuce ot chociaż by chronicles of riddic (swoją drogą gra była w mojej ocenie wielokrotnie lepsza od filmu). Gra naprawdę wybitna nawet nie jako "eGranizacja", ale nawet jako gra wogóle. W odpowiedzi na jej niesłabnącą popularność doczekała się zresztą upgrade'u graficznego (nowe shaderki i bumpmaping są cool) i dzięki temu nawet dziś wygląda świetnie. A co do roli skryptera to hm...jest to temat na oddzielny wątek;) i przepraszam za mały oftop:P
Offline