Muszę przyznać, że nie zwracałem szczególnej uwagi wątkowi fabularnemu podczas grania w WBC2, WBC3 oraz w "Puzzle Quest: Challenge of the Warlords". Zapewne dzieje Etherii są jeszcze zawarte w Warlordsach 1-4 i WBC1, ale nie grałem w te pozycje.
Tutaj mamy 3 rasy elfów + wyglądającą podobnie istotę lasu. 2 rasy krasnoludów. Taki barbarzyńca wydaje się krewniakiem człowieka, a może rekrutować minotaury które mieszkają na 2 końcu mapy(jakieś powiązanie?).
Jeżeli dobrze pamiętam akcja WBC3 dzieje się przed akcją WBC2 i występowały tam jeszcze 2 rasy pierwotne.
Zapraszam do dzielenia się ze swoimi przypuszczeniami, albo po prostu wiedzą
Offline
Barbarzyńcy mieszkali chyba także na Równinie Ar, której już dużo bliżej do Minotaurów. Sądzę tyle, że ten świat tak jak wiele innych był przystosowywany do pomysłów na fabułę kampanii kolejnych części i na potrzebę nowego contentu, oczywiście starając się przy tym, żeby uniwersum się nie posypało.
Offline
Z tego co wiem to Minotaury powstały z prymitywnych plemion Barbarzyńców które odwiedził Sartek.
Krasnoludy nawet się nieźle dogadali z Wysokimi Elfami, razem z Ludźmi tworzą w moich własnych słowach "triumwirat dobra" w grze. Jednak w wyniku zarazy Antharga, wielu Krasnoludów próbowało uciec i osiedlić się gdzieś daleko od jego zagrożenia. Znaleźli się jednak zbyt blisko Lorda Bane'a, władcy Nieumarłych który spaczył ich serca. Skuszeni obietnicami mrocznej potęgi, znaleźli się pod jego wpływem. Sami są zbyt tchórzliwi by walczyć (stąd tylko Inżynierowie to prawdziwe Mr. Krasnoludy) i wysługują się swoimi konstruktami. Najpotężniejszym z nich jest tytan Grond.
http://etheria.wikia.com/wiki/Races
Rozstrzał pomiędzy dobrem a złem jest dosyć potężny. Leśne Elfy i Istoty Lasu też są neutralne, bo chcą po prostu siedzieć w swoich lasach i mieć spokój. Głównie jednak walczą ze złem, gdyż po prostu dobre rasy szanują ich zasady, a zło głównie interesuje się zaburzaniem równowagi i generalnym zamieszaniem.
Na początku były tylko Wysokie Elfy, czy może po prostu Elfy. W wyniku wielu wydarzeń, które można prześledzić z notek WBC3 można zauważyć że Mroczne Elfy oderwały się od większej grupy i wygnane za ich praktyki nad mroczną magią, którą chciały wykorzystać do obrony swej rasy. Uznani za zbyt radykalną grupę, osiedlili się w Yrm i przysięgli wieczną nienawiść tym którzy ich wygnali.
Później nastąpił drugi podział i kolejna grupa Elfów oderwała się, pragnąc spokoju od wojen. Założyli miasto Silvermyr i stali się Leśnymi Elfami.
Tak jakoś mniej więcej to wyglądało.
Co do WBC1 jest to spoko gra, opisywałem ją trochę. Kolejne części to po prostu update tej gry, czyli więcej ras i różnorodności. Rasy są pogrupowane i mają wspólne budynki co wprowadza nieco konfuzji, bo pikinierzy Ludzi powstają w Koszarach, w których Krasnoludy z kolei rekrutują swoich wojowników, berserkerów i kuszników. Pałac jest główną siedzibą dla ras cywilizowanych, czyli Nieumarli, Ludzie, Krasnoludy mają ten sam główny budynek. Wszystkie 3 rasy Elfów mają to samo Złote Drzewo do rekrutacji jednostek. Przykłady mógłbym mnożyć. Głosy jednostek też są różne niż w kolejnych częściach, podczas gdy niektóre powracają w wyniku powtórnej utylizacji. Nowością w kampanii jest obecność bohaterów fabularnych, czyli zwykłych jednostek na wysokim poziomie doświadczenia, które nie mogą zginąć.
Offline