Tu muszę się zgodzić- Mercenary bez ulepszeń jest słabiutki. Najemnik nabiera siły dopiero po badaniach w Kuźni, wtedy dopiero może pokazać swoją siłę, a w walce z DK może się równać (co prawda stat walki jest mniejszy, ale szybkość wyższa, hp to samo, obrażenia te same, pancerz gorszy jedynie w dziedzinie ognia, natomiast w reszcie lepszy, czas produkcji o 30 sekund krótszy, cena niższa...). Z drugiej strony Smoczy nie potrzebuje żadnych ulepszeń (oprócz tych vs. smoki) aby być mocny .
Ostatnio edytowany przez Nerevan (2008-11-29 14:08:46)
Offline
Najemnik jest najgorszą kawalerią w grze, bez ulepszeń, czy też z nimi. Ulepszenia nie są nigdy za darmo, a w tym czasie mogę szkolić znacznie lepszych DK.
Offline
Zanim się ulepszy najemników, gracz Wysokich Elfów znacznie ulepszy swoich SR (inaczej mówiąc DK). Najemnicy będą padali [jak muchy].
Offline
gracz Wysokich Elfów znacznie ulepszy swoich SR
Czym ulepszy?
a w tym czasie mogę szkolić znacznie lepszych DK.
Niby jak? Znajdziesz artefakt z bonusem do treningu? W tym czasie, co będziecie mieli te ulepszenia, ja już będę produkował Rycerzy, a ci mogą przyjąć na klatę nawet 2-3 Smoczniaki (wystarczy walnąć w Katedrze Paladyna, czyli jesteśmy na etapie, gdy Smoczy dostają bonusy od Kamienia)...
W walce z Najemnikami dla Smoczych są tylko ulepszenia statu Walki... Do tego w Smoczym Kamieniu na 3 poziomie Twierdzy. Kuźnia jest już na 1 poziomie. Ulepszenia drogie nie są, z łatwością można je mieć już na 2 poziomie Twierdzy. Macie tu staty obu jednostek z ulepszeniami.
Najemnik:
Walka: 11 Pż: 120 Obr: 30 Szybkość: 17 Pancerz: 4/4/4/4/4
Smoczy Rycerz:
Walka: 20 Pż: 120 Obr: 30 Szybkość: 15 Pancerz: 3/3/3/6/3
Dodam, że różnica Walki wysokości 9 punktów to 4% na Zabójczy Cios, 9% na trafienie krytyczne oraz 43% na zwykłe trafienie. Ale w tej kwestii dochodzi Bohater z umiejętnością Morale.
I jeszcze jedno. Nieraz słyszałem, że Dk będzie 2-3 razy więcej od Rycerzy. Najemników też będzie około dwa (lub półtora) razy więcej od Smoczych, bo produkują się szybciej i są tańsi.
Ostatnio edytowany przez Nerevan (2008-11-30 12:42:38)
Offline
Ale ja mówię o Najemnikach, którzy produkują się o 30 sekund krócej od Smoczych Rycerzy... O Rycerzach wspomniałem tylko, by przypomnieć o argumentach przeciw nim, że "DK będzie 2-3 razy więcej" (no i że te "ulepszenia" (prawdę mówiąc tylko przeciwko smokom się przydają) są dostępne na etapie, gdy ja tworzę oddziały Rycerzy). Więc mówię- sytuacja Smoczy i Najemnicy wygląda podobnie jak Rycerzy ze Smoczymi...
Offline
Zgadzam się z powyższym postem. Najemnicy są tanią jednostką i w obliczu porażki najbardziej się opłaca zrobić małą hordę najemników. Są szybcy i można nimi sprawnie uderzyć. Zabezpieczając wieżyczki i budynki, w tym momencie wieże zabijają wrogów. A najemnicy powoli padają. Czyli poświęcenie xd. Taki jest cel najemników.
Offline
Najemnicy są najgorszą kawalerią w grze de facto, już lepiej mieć leśnych jeźdźców u L. Elfów, bo nawet oni są lepszymi wojownikami. DK mają przewagę nad żałosnymi najemnikami - nie wiem o czym ta dyskusja i nie wiem jak najgorsza kawaleria w grze ma rywalizować z najlepszą.
Offline
To podaj w końcu jakikolwiek argument... Ogólniki bez argumentów nic dyskusji nie dają. Leśni Jeźdźcy są znacznie, ale to znacznie gorsi od najemników... Produkują się dłużej (tak, dłużej! o 5 sekund, ale jednak) od Smoczych Rycerzy ( a od najemników o 35 sekund...), a staty mają od najemników nieporównywalnie gorsze, nie wspominając już o tym, że są drożsi.
Offline
No tak, ale gdy ma się latające jednostki, wystarczy 1 demon i najemnicy oraz L. jeźdźcy by padali.
Offline
Celem kawalerii nie jest niszczenie jednostek latających, a jeśli kawaleria ma taką zdolność, to wtedy jest ona jako dodatek (zwłaszcza, że głównym celem, tj. najważniejszym Smoczych są smoki). Jako ochrona przeciwlotnicza służą łucznicy i inne jednostki strzelające/latające. Głównym celem kawalerii natomiast są jednostki naziemne.
O Leśnych Jeźdźcach się nie wypowiadam, bo to jest po prostu gniot. Cena i czas produkcji w ogóle nie pokrywają się z jakością.
Offline
Celem kawalerii nie jest niszczenie jednostek latających
Fajne reguły sobie wymyślasz. Ciekawe tylko co kogo obchodzi Twoja wyobraźnia? Bo w grze nie widziałem przy każdym jeźdźcu napisu, że jest przeznaczony tylko do atakowania piechoty. Wiem, że kawaleria ludzi jest ograniczona, ale nie wolno w tak żałosny sposób niwelować wspaniałej zalety smoczych rycerzy, trochę powagi...
Jako ochrona przeciwlotnicza służą łucznicy i inne jednostki strzelające/latające
Którzy skutecznie spowalniają ruch całej grupy i których musisz dodatkowo zrobić, a to kosztuje. Smoczych rycerzy produkujesz samych - nie potrzebują ochrony, więc kolejny Twój argument spełzł na niczym.
O Leśnych Jeźdźcach się nie wypowiadam, bo to jest po prostu gniot. Cena i czas produkcji w ogóle nie pokrywają się z jakością.
Leśni jeźdźcy mają przynajmniej bonusy przeciwko orkom, a najemnicy? Nic. Usiąść i płakać przy tak kiepskiej jednostce.
W ogóle całe zamieszanie co do najemników, którzy podobno mają "dorównać" smoczym rycerzom jest dość śmieszne... To tak jakby porównywać szkieleta do piechoty mrocznych elfów. Nie wiem jak można mieć wątpliwości co do deklasacyjnego zwycięstwa smoczych rycerzy. Najemnicy są wyjątkowo słabymi jednostkami, wolę mieć leśnych lub mrocznych jeźdźców - odpowiednio użyci zdziałają o niebo więcej.
Offline
Fajne reguły sobie wymyślasz
TYLKO Smoczy mogą atakować jednostki latające... Jest to duża zaleta, lecz kawaleria w głównej mierze służy właśnie do niszczenia celów naziemnych.
Bo w grze nie widziałem przy każdym jeźdźcu napisu, że jest przeznaczony tylko do atakowania piechoty.
Po włączeniu odpowiedniej opcji u góry ekranu pojawia się krótki opis jednostki wraz z zaznaczeniem, kogo może bić, a kogo nie. Wszyscy jeźdźcy oprócz DK mają tam napisane: "Może atakować wyłącznie jednostki naziemne" (parafraza, ale sens ten sam).
Smoczych rycerzy produkujesz samych - nie potrzebują ochrony
Uderzenie samymi Smoczymi nie będzie pełne. Brak tu wsparcia dystansowego, co może mieć opłakane skutki, SR mogą się po prostu roztrzaskać o wrogą bazę. Wieże i regularna armia (w przypadku Ludzi pikinierzy- warto zauważyć, że ten ich "żałosny" skill, czyli obrażenia x3 przeciwko kawalerii przy ich ilości jest po prostu zabójczy dla DK), oraz najemnicy (których będzie o wieele więcej bo to notabene najszybciej szkolona jednostka kawalerii w grze (40 sekund- tyle szkolą się łucznicy u Wys. Elfów)) szybko załatwią w tym przypadku sprawę, po takim ataku zanim zostanie wyszkolony nowy oddział DK, to u Ludzi będzie gotów oddział Rycerzy, którzy rozniosą DK na ostrzach. Reasumując- atak samymi DK na bazę Ludzi to samobójstwo.
Nie wiem jak można mieć wątpliwości co do deklasacyjnego zwycięstwa smoczych rycerzy
Można, bo podczas walki z najemnikami atakowanie jednostek latających się nie liczy, a po upragde (średnio rozgarnięty gracz będzie miał po drugi poziom Płatnerstwa i Zbrojmistrza, gdy gracz Wys. Elfów ma uformowany pierwszy średnio liczebny oddział Smoczych- takie moje spostrzeżenie) najemnicy stosunek cena i czas szkolenia/jakość mają po prostu idealny.
musisz dodatkowo zrobić, a to kosztuje
Tak, w końcu wszyscy robię tylko jeden typ jednostki i jazda na wroga, cudowna taktyka, nieprawdaż? Tak BTW takie pegazy, czy choćby głupie Orły są dosyć szybkie, więc nie spowalniają.
Którzy skutecznie spowalniają ruch całej grupy
Nic nie szkodzi. Oddział do zabezpieczenia miasta zawsze jest, ponadto obstawa z kilku dodatkowych wież również. A że późno doczołgam się do bazy wroga? Trudno, przynajmniej z pośpiechu nie ominę żadnego oddziału "partyzantki". Wolę mieć uderzenie, które zmiecie wszystko co mu stanie na drodze, całkowicie pełne i którego nie będzie trzeba powtarzać, nawet za cenę wolnego przemieszczania armii.
wolę mieć leśnych lub mrocznych jeźdźców - odpowiednio użyci zdziałają o niebo więcej.
Nawet, jeśli produkują się wolniej, są drożsi, mają gorsze staty? Te obrażenia x3 vs orki/bohowie też jakoś nie przemawiają, bo i tak Najemników będzie od ww. jednostek więcej, co ostatecznie na jedno wychodzi, a ogólna sprawność bojowa oraz mobilność jest lepsza u właśnie Najemników.
Leśni jeźdźcy mają przynajmniej bonusy przeciwko orkom
I przez całą grę będziemy się niby tłuc z Orkami? A gdy się z nimi nie tłuczemy to te 15 punktów obrażeń to wstyd... Pikinier po ulepszeniach zadaje większe obrażenia. Te 90 hp też nie zachwyca. I nawet jak tłuczemy Orki to te 45 obr. też nie jest jakimś uberem i tak LJ dużo nie zdziała, chyba, że w hurtowych ilościach.
Ostatnio edytowany przez Nerevan (2008-12-03 21:04:47)
Offline
Nerevan napisał:
TYLKO Smoczy mogą atakować jednostki latające
A myśliwy elf? On strzela i jest kawalerią .
Co do najemników... i co do taktyki... i co do SR :
Budynek "Stajnie" kosztuje 150 złota, a Złote drzewko kosztuje bodajże 70 kryształów. Gdy ty zrobisz 2 stajnie, Wysokie Elfy zbudują 4 złote drzewka. A to znaczna przewaga, i co że SR się wolno robią, jak będzie się ich produkowało po czterech, a najemników po 2... różnica znacząca.
Offline